Kilka pomysłów na biznes

12Wiele razy mamy problem ze znalezieniem właściwego pomysłu na biznes. Oto kilka przykładów.
Czasami gdy szukamy pomysłu na własny biznes obserwujemy pomysły i wykonanie innych, tych którym udało się osiągnąć sukces. Często możemy się czegoś nauczyć od ludzi sukcesu. Dzisiaj przedstawię kilka pomysłów jakie znam. Pierwszym pomysłem na małą działalność jest produkcja kanapek. Jest to dość nowy pomysł ale o sporym potencjale w skali mikro, koszt wyprodukowania dobrej kanapki nie jest duży a marżę można narzucić całkiem sporą ponadto kanapki są dobrą alternatywą dla hamburgerów i fast food, kanapki są zdrowe i jest na nie duże zapotrzebowanie, taki pomysł może odnieść sukces szczególnie w dużych miastach gdzie jest dużo potencjalnych klientów. Kolejnym niezłym pomysłem aczkolwiek coraz mniej atrakcyjnym ze względu na rosnącą konkurencję jest organizacja imprez takich jak wesela, komunie czy osiemnastki, zapotrzebowanie na te usługi jest całkiem spore, czasami trzeba czekać w kolejce miesiącami na zorganizowanie wesela, niestety formalności jest sporo i trzeba spełniać warunki sanepidu. Następnym pomysłem na biznes są usługi sprzątanie, na ten rodzaj usług jest dość duże zapotrzebowanie i nawet stopniowo rośnie ponieważ wiele firm rezygnuje z zatrudnienia własnych sprzątaczek na rzecz usług zewnętrznych, jest to po prostu bardziej opłacalne, konkurencja w tej branży jest dość duża ale da się na tym jeszcze zarobić. Kolejnym pomysłem jest sklep internetowy, w tym przypadku jednak trzeba być bardzo pomysłowym i włożyć duże nakłady finansowe na reklamę, konkurencja w tej branży jest ogromna dlatego też projekt musi być dobrze dopracowany. Dobrym biznesem za kilka lat może okazać się sprowadzanie części do samochodów elektrycznych, coraz więcej maszyn tego typu wchodzi na rynek, akumulatory w tego typu samochodach wytrzymują około dwóch do trzech lat tak więc zapotrzebowanie na te części rośnie. Niestety w tym przypadku potrzeba dużych kapitałów początkowych ponieważ import w małych ilościach jest nieopłacalny, warto także pomyśleć o warsztacie specjalizującym się w wymianie akumulatorów a także wszelkich naprawach takich samochodów. W dużych miastach opłacalny może się okazać biznes związany z usługami informatycznymi, wprawdzie konkurencja jest dość duża ale zapotrzebowanie na tego typu usługi również jest duże. Ostatnio dość popularnym biznesem stało się pisanie prac maturalnych i magisterskich, jest to dość dobry interes bo zasób materiału nie jest zbyt duży a napisanie takiej pracy nie jest trudne jeśli się trochę popracuje, w dzisiejszych czasach jest bardzo duży popyt na takie usługi z własnego doświadczenie wiem że już jakiś czas temu raczej niewiele osób pisało samodzielnie taka pracę więc popyt jest naprawdę duży. Ostatnim pomysłem jest firma specjalizująca się w tworzeniu zabezpieczeń wirtualnych. Coraz bardziej rozwija się świat wirtualny i coraz więcej danych jest przetwarzanych w sieci oraz rośnie skala zagrożenia, Dzisiaj można przez internet nie tylko zrobić przelew ale także załatwić bardzo wiele spraw, osoby niepowołane mogą to wykorzystać z bardzo przykrymi skutkami dla poszkodowanego dlatego też istotność zabezpieczeń wciąż wzrasta wraz z rozwojem możliwości internetu.

Kategoria: Bez kategorii | Opublikowano: 15 października 2010 | Tagi: , , , , , , , ,

Negocjacje w biznesie

32Negocjacje to bardzo ważny element biznesu, warto wiedzieć kilka podstawowych informacji na ten temat. Wiedza o negocjowaniu może się przyczynić do sporych oszczędności.
Negocjacje w biznesie są potrzebne do ustalenia kontraktów z kontrahentami, dobra znajomość technik negocjacji może przyczynić się do dużych oszczędności poprzez wynegocjowanie niższej ceny czy korzystniejszych warunków lub innych korzyści przy okazji zakupu produktu. Podczas negocjacji poznajemy naszego partnera biznesowego, dowiadujemy się podstawowych informacji o jego produkcie lub usłudze. Proces składa się z takich elementów jak wstępne rozpoznanie, ustalenie celów negocjacji, wstępne rozmowy i argumentacja, kontrargumenty i praca nad projektem umowy gdzie odbywa się wymiana zmian argumentacji i kontrargumentacji, podsumowanie i ostateczne sformułowanie umowy a na koniec podpisanie umowy i uwieńczenie całego procesu przyjęciem lub chociaż ciastkiem i kawą. Przed rozpoczęciem procesu negocjacji należy się dobrze przygotować czyli zebrać jak najwięcej informacji i o naszym partnerze, dobrać odpowiedni zespół i ustalić cel oraz warunki jakie chcemy osiągnąć. Wyróżniamy dwie podstawowe strategie negocjacji. Pierwszą z nich jest strategia pozycyjna określana często jako tradycyjna i polega ona na rozgraniczeniu interesów oby stron. Partner jest tutaj traktowany jako przeciwnik lub co najmniej konkurent naszego biznesu. Strategię pozycyjną możemy podzielić na „Miękką” i „Twardą”. Strategia „Twarda” charakteryzuje się brakiem zaufania do partnera i naciskiem na własne korzyści w biznesie taka strategia jest raczej źle postrzegana aczkolwiek czasami bywa skuteczna, wykorzystywana jest wtedy gdy jedna strona posiada przewagę nad „przeciwnikiem”. Strategia pozycyjna miękka charakteryzuje się rozmienieniem własnych interesów na drobne ponadto w tym przypadku kładziemy pewien nacisk na dobre stosunki z naszym kontrahentem, stosuje się ją wówczas gdy współdziałanie jest korzystne dla obu stron i współpraca wiąże się z lepszym funkcjonowaniem biznesu obu stron. Drugą jest strategia problemowa ,która w przeciwieństwie do pozycyjnej charakteryzuje się tym że konflikt jest traktowany jak problem który trzeba rozwiązać. W tym przypadku obie strony dążą do najkorzystniejszego rozwiązania dla nich samych jak i dla ich partnerów. Główną wadą tej strategii jest to że wymaga jej stosowania przez obie ze stron. Nie można powiedzieć że jedna z dwóch podanych powyżej strategii jest lepsza od drugiej ponieważ efektywność zależy w głównym stopniu od celu i problemu nad jakim podejmuje się prace. Głównym celem negocjacji jest prawie zawsze wynegocjowanie jak najlepszych warunków i nawiązania współpracy z danym kontrahentem, przeważnie chodzi o podpisanie jakiegoś kontraktu biznesowego. Bardzo często spotykamy się z konfliktem interesów chodzi tutaj o to że niektóre detale są korzystne dla nas ale niekoniecznie korzystne dla naszego partnera dlatego też zachodzi konieczność negocjowania w celu znalezienia jak najkorzystniejszego rozwiązania, na które są w stanie się zgodzić obie strony. Konflikt interesów często może być ukryty i trudny do znalezienia dlatego rozmowy są bardzo ważne. Negocjacje kończą się powodzeniem gdy jesteśmy w stanie wynegocjować choćby minimalne warunki na które jesteśmy w stanie wynegocjować zaś niepowodzeniem wtedy gdy nie jesteśmy w stanie wynegocjować najniższych warunków wówczas wycofujemy się z negocjacji.

Kategoria: Bez kategorii | Opublikowano: 24 września 2010 | Tagi: , , , , , ,

Kilka ważnych pojęć w biznesie

62Czasami zdarza się że czytamy prasę ekonomiczną i nie mamy zielonego pojęcia o czym jest artykuł przez te trudne pojęcia których nie znamy.
Przychody to suma pieniędzy jaka otrzymaliśmy z prowadzenia jakiegokolwiek biznesu a koszty to pieniądze jakie musieliśmy wydać, w zależności od formy opodatkowania najczęściej to zysk stanowi podstawę do opodatkowania podatkiem dochodowym. Czasami pojawia się problem rozróżnienia przychodów od dochodów, przychody to ogół jaki uzyskaliśmy a dochód to sumie pieniędzy jaka zostaje nam do dyspozycji i możemy ją wydać po wcześniejszym opodatkowaniu. Warto także wiedzieć czym różni się wartość brutto od wartości netto, wartość brutto to wartość z podatkiem na przykład vat a wartość netto to wartość bez podatku. Czasami w prasie pojawia się termin Barter, który oznacza wymianę towarową rzecz za rzecz bez udziału gotówki. Przed powstaniem pieniądza i rozprzestrzenieniem barter stanowił główny element handlu. Niezwykle często używanym terminem jest kapitalizm który oznacza ustrój polityczno gospodarczy oparty na własności prywatnej ,w Polsce kapitalizm rozwinął się po roku 1989 po upadku komunizmu, można tutaj także nawiązać do socjalizmu gdzie główną własnością w kraju była własność państwowa. Jeśli ktoś mówi że pewne przedsiębiorstwo jest monopolistą oznacza to że jest jedynym wytwórcą lub usługodawcą na rynku i nie ma żadnej konkurencji, zjawisko monopolu bywa zjawiskiem negatywnym ponieważ jak wynika z założenia biznesu każde przedsiębiorstwo dąży do maksymalizacji zysku a więc monopolista może dowolnie podnosić ceny. W większości czasopism o tematyce biznesowej używany jest skrót WIG, który po rozwinięciu oznacza Warszawski Indeks Giełdowy WIG jest najdłużej notowanym indeksem spółek i funkcjonuje od kwietnia 1991 roku. Powyżej przedstawiłem tylko kilka z ważniejszych pojęć wykorzystywanych w prasie biznesowej do dalszego wgłębienia się w studia biznesu polecam serwis maney.pl.

Kategoria: Bez kategorii | Opublikowano: 2 września 2010 | Tagi: , , , , , , , ,

Kultura w biznesie

61Kultura w biznesie odgrywa ważną role szczególnie w kontaktach z kontrahentami i klientami.
Kultura w biznesie odgrywa bardzo dużą rolę i warto jest zwrócić uwagę na jej poziom. Szczególnie ważny jest poziom kultury w kontaktach z klientami w branży handlowej, tutaj powinniśmy kłaść duży nacisk szczególnie przy zatrudnianiu osób, aby nie zatrudniać osób niekulturalnych i opryskliwych. Zatrudnienie niewłaściwych ludzi do obsługi klienta może skutkować naprawdę niewygodnymi konsekwencjami w postaci odstraszenia klienta a nawet bankructwa w najczarniejszym scenariuszu w przypadku małego biznesu kiedy to od jednego sprzedawcy zależy bardzo wiele. Warto także pomyśleć o szkoleniach rozwijający poziom kultury pracowników i uczący ich nowych technik obsługi klienta, takie szkolenia mogą mieć ogromny wpływ na koszty związane z reklama. Gdy klient jest zadowolony z obsługi i dodatkowo wydaje mu się że kupił najlepszy możliwy produkt w najlepszej cenie to najprawdopodobniej taki klient nie tylko do nas powróci ale także pochwali się przyjaciołom którzy również będą chcieli wypróbować jakość naszych usług, w ten sposób zaoszczędzimy na reklamie a nasze zyski i obroty i tak wzrosną i będziemy mogli powiększyć nasz biznes o kolejny punkt sprzedaży przynoszący kolejne zyski. Kultura osobista bardzo często okazuje się ważnym czynnikiem podczas negocjacji z dostawcami bądź odbiorcami szczególnie jeśli nasi kontrahenci są od nas dużo „więksi”. Oprócz kultury osobistej ważna jest także znajomość technik negocjacji ,które niekiedy bywają bardzo efektywne i przyczyniają się do wielu oszczędności w naszym biznesie pozwalając wynegocjować bardziej opłacalne warunki. Rozwijanie kultury osobistej bywa skomplikowane ale oczywiście najefektywniejszy jest trening w praktyce, łatwiej jest się wyuczyć odruchów i kontroli nad mową niewerbalną dlatego też nawet w rejonie poza biznesem warto jest zachowywać się kulturalnie, ma to tez inne zalety ponieważ w społeczeństwie zachowanie takie jest raczej pożądane i osoby dobrze zachowujące się zazwyczaj mają mniejsze problemy ze zdobyciem szacunku wśród znajomych. Największe znaczenie poziom kultury osobistej ma dla osób na najwyższych stanowiskach mających duży kontakt z ludźmi i właśnie w szkolenia dla takich pracowników najbardziej opłaca się inwestować. Najmniejsze znaczenie poziom kultury ma dla pracowników nie mających kontaktów z ludźmi pracujących najczęściej w produkcji przy taśmie produkcyjnej, wówczas wystarczy że taki pracownik dobrze współpracuje z osobami obok niego. Największy wpływ na poziom kultury osobistej mają lata młodości ponieważ pewne zasady wynosi się z domu i bardzo trudno jest nauczyć kultury kogoś kto nie opanował tego już w latach szkolnych dlatego też czasami warto zwrócić uwagę na takie rzeczy przy rekrutacji pracownika aczkolwiek kultura nie zawsze jest tak bardzo ważna, przykładem może być pewien Amerykański polityk który poziom kultury osobistej miał na dość niskim poziomie ale za to jak to się mówi miał łeb na karku dlatego też nawet w przypadku najbardziej ordynarnego pracownika warto zwrócić uwagę na jego pozostałe umiejętności i kwalifikacje. Bardzo często okazuje się że osoby niekoniecznie dobrze wychowane bywają wręcz genialne i mogą znacznie zwiększyć rentowność naszego biznesu w zależności od stanowiska. Kultura osobista jest ważnym elementem biznesu ale nie zawsze bywa konieczne ponieważ ludzie racjonalni kierują się raczej korzyściami takimi jak cena czy jakość produkcji aczkolwiek w dzisiejszych czasach ludzi myślących racjonalnie a w szczególności klientów jest coraz mniej lecz przedsiębiorcy coraz rzadziej mogą sobie pozwolić na obniżenie kosztów tak więc wysoki poziom kultury jest najważniejszy w przypadku pracowników obsługujących klienta.

Kategoria: Bez kategorii | Opublikowano: 11 sierpnia 2010 | Tagi: , , , , , , ,

Poruszane tematy

Archiwum

Warto jest być człowiekiem przedsiębiorczym i tworzyć własny biznes, szczególnie ważne jest to w dzisiejszych czasach kiedy trudno jest zdobyć dobre stanowisko pracy lub jakąkolwiek pracę kiedy ma się słabe kwalifikacje przy tak wysokim bezrobociu. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie własnego miejsca pracy gdy poszukujemy podstawowego źródła dochodu, takie rozwiązanie ma bardzo wiele zalet ale także pewne wady.

Jest kilka pojęć, które dla większości lub przynajmniej części zwykłych ludzi wydają się obce i nieznane a jednocześnie dość często pojawiają się w prasie. Warto jest dowiedzieć się o co tak naprawdę chodzi. Pierwszym słowem na które warto zwrócić uwagę jest podaż. Podaż to ilość produktów jaką są w stanie wyprodukować przedsiębiorcy przy obecnych warunkach i cenach. Silnie związanym pojęciem z podażą jest popyt, oznacza ono ilość dóbr jaką są w stanie i chcą nabyć konsumenci przy obecnych cenach i warunkach. Dość często ostatnio używanym w prasie biznesowej jest pojęciem jest franczyzna. Franczyzna to pewien rodzaj umowy pomiędzy franczyznodawcą i franczyznobiorcą. Umowa taka umożliwia i jednocześnie zobowiązuje do prowadzenia firmy po franczyznodawcę, zawiera ona know how i wszelkie wsparcie ze strony dawcy. Taki biznes jest dzisiaj dość opłacalny i całkiem sporo osób się na niego decyduje ponieważ wynika z tego kilka sporych korzyści takich jak: gotowy pomysł, szkolenia, i wsparcie. Kolejny pojęciem niezwykle często pojawiającym się w prasie i jednocześnie znany przez niezwykle małą liczbę osób jest know how, jest ono ściągnięte z języka angielskie i w wolnym tłumaczeniu oznacza know- wiedzieć how – jak. Termin ten oznacza konkretną wiedzę techniczną wykorzystywaną do produkcji lub sprzedaży danego produktu. Czasami zdarza się że nie wiem co oznacza termin zysk, oznacza on różnicę miedzy przychodami i kosztami. Reklama:

Copyright © 2017 Darmowa pożyczka na oświadczenie pod zastaw, biznes